שווייץ בדרך ללגליזציה: ועדה רשמית ממליצה על הקמת שוק קנאביס חוקי

הנזק מקנאביס הוא מועט והדרך לשמור על צעירים מפניו היא הקמת שוק חוקי מפוקח ומבוקר - אלו הן חלק ממסקנות ועדה ממשלתית חדשה שגיבשה מסמך המלצות לממשלת שווייץ ובו קריאה ללגליזציה.

‘הועדה הלאומית לבעיות ההתמכרות’ (CFLA) של שווייץ, גוף ממשלתי של מומחים המייעץ לממשלה בנושאי מדיניות סמים, ממליץ רשמית על ביטול הפללת צרכני הקנאביס והסדרת שוק קנאביס חוקי למטרות פנאי במדינה, או במילים אחרות – לגליזציה.

שווייץ היא אחת המדינות המתירניות ביותר בכל הנוגע לשימוש בקנאביס ובימים אלו אף דנים בפרלמנט על פרוייקט חדש במסגרתו תתיר המדינה שימוש חוקי בקנאביס לכ-5,000 אזרחים כפיילוט לפני לגליזציה.

כבר היום בשווייץ קנאביס עם ריכוז THC של פחות מ-1% הוא חוקי ואף נמכר כתחליף לסיגריות בקיוסקים ברחבי המדינה. משנת 2013 יש בשווייץ אי-הפללה על החזקת קנאביס חזק יותר, כאשר מבוגרים שנתפסים עם עד 10 גרם מקבלים קנס של 100 פרנקים שוויצרים (כ-350 ש”ח) בלבד.

כעת מגיעה כאמור המלצה רשמית להסדרת שוק קנאביס חוקי מלא, שפורסמה לראשונה בהודעה לתקשורת באתר של ממשלת שווייץ השבוע (30.4) תחת הכותרת “עדכון קנאביס 2019”.

הועדה מסכמת את מסקנותיה בהמלצות ספציפיות אלו:

  1. הענישה על שימוש בקנאביס תבוטל.
  2. בשוק קנאביס מפוקח תהיה בקרה על ריכוז הרכיבים הפעילים ועל תהליך ההפקה, ההפצה, והמכירה של מוצרים.
  3. ניתן יהיה לנקוט באמצעים למזעור הסיכון והנזק שנגרם מקנאביס.

“שלושת העקרונות הנ”ל הם הבסיס לשמירה על האוכלוסייה, ובעיקר על ילדים וצעירים, על ידי הקמה של שוק מפוקח ומבוקר,” נכתב.

להודעה מצורפים שלושה דו”חות שהכינה הועדה, וגם מסמך המלצות הקובע כי האיסור על קנאביס נכשל וכי שיעור השימוש בו בשווייץ נשאר יציב לאורך השנים למרות מאמצי האכיפה שנועדו לצמצמו.

“מאז שני הפרסומים הקודמים של הועדה בנושא (ב-1999 וב-2008), הידע לגבי צמח הקנאביס והחומרים הפסיכואקטיבים בו (קנבינואידים) התפתח משמעותית”, נכתב בהודעה באתר הממשלתי.

“כל המחקרים המדעיים על הנזקים המקושרים לצריכת קנאביס הראו כי הוא גורם לנזק פיזי ופסיכולוגי מועט,” נכתב. “הנזקים מקנאביס נובעים בעיקר מצריכה של מוצרים שמכילים ריכוז גבוה של THC, צריכה של טבק בו-זמנית, שימוש בגיל הנעורים ושימוש ארוך-טווח”.

הדו”חות שמצורפים לפרסום הם למעשה סקירה של המחקרים העדכניים ביותר בתחום הקנאביס, כל אחד מהם על היבט אחר – החל בהשפעותיו הבריאותיות וכלה בהצלחתם של מודלים שונים של חקיקה לגביו במקומות שונים בעולם.

בכך שווייץ מתקרבת צעד נוסף לקראת לגליזציה מלאה, והיא צפויה להיות אחת הראשונות באירופה שיעשו זאת – כנראה בצמוד למדינת לוקסמבורג שם הצהירה הממשלה החדשה כי תמלא את הבטחת הבחירות ותאשר לגליזציה בקדנציה הקרובה.

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר